آشنایی با انواع دستگاه کپی

آشنایی با انواع دستگاه کپی

اگر آن دسته از کاربرانی هستید که نیاز به یک دستگاه کپی برای ادره یا منزل دارید ولی در انتخاب و خرید آن سردرگم هستید و نمی‌دانید کدام مدل مناسب کار شما است، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا شما را با انواع دستگاه کپی و مشخصات آنها بیشتر آشنا کنیم.

امروزه انواع مختلفی از دستگاه‌های فتوکپی با برند‌های متنوع در بازار عرضه شده است که ویژگی و قابلیت‌های متفاوتی از لحاظ سرعت، نوع کاربری، تکنولوژی، کیفیت، روش اتصال، ابعاد و حجم و غیره دارند که در زمان خرید باید به آنها توجه کنید.

انواع دستگاه‌ کپی از لحاظ تکنولوژی

دستگاه کپی آنالوگ: دستگاه فتوکپی آنالوگ به صورت مکانیکی کار می‌کند و امروزه نیز این دستگاه تولید نمی‌شود و با توجه به قدیمی بودن تکنولوژی و کم بودن امکانات آن هم دیگر مورد توجه قرار نگرفته است که در بازار هم به صورت استوک قابل فروش است. علاوه بر این، پشتیبانی و خرید قطعات آن نیز دشوار است و از لحاظ کیفیت نیز چاپ بسیار پایینی دارد و نیاز‌های شما را برطرف نخواهد کرد. در مجموع می‌توان گفت، دیگر این نوع دستگاه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

دستگاه کپی دیجیتالی: با پیشرفت فناوری‎‌ها نیز دستگاه فتوکپی هم مانند هر دستگاه دیگری مطابق با روز بروزرسانی شده و انواع دیجیتال آن به بازار ورود پیدا کرد. این نوع دستگاه‎ها علاوه بر سرعت و عملکرد بالا، امکانات و قابلیت‌های گسترده‌ای را ارائه می‌دهد که برخی مدل‌ها به صورت چند کاره هستند و علاوه بر کپی، پرینت، اسکن و حتی فکس را نیز پشتیبانی می‌کنند. این نوع دستگاه‌ها ظرفیت به طور معمول کاغذ بالایی دارند و هر اداره و سازمانی را با حجم کاری بالا پاسخگو است.

دستگاه کپی لیزری: این دستگاه با تکنولوژی پیشرفته و عملکرد بالا پر‌فروش‌ترین نوع فتوکپی‌ها است که با توجه به نوع عملکرد آن خروجی باکیفیتی را ارائه می‌دهد و طول عمر کارتریج بالایی دارد. از جمله مزایای این نوع کپی می‌توان به سرعت و کیفیت چاپ بالا و ظرفیت بالای ذخیره‌سازی کاغذ اشاره کرد که در بلند مدت انتخابی اقتصادی محسوب می‌شود.

دستگاه کپی جوهرافشان: نوعی دیگر از دستگاه فتوکپی با فناوری چاپ جوهرافشان است که به آن پلاتر می‌گویند و کاغذ‌هایی با سایز بسیار بزرگ را به صورت رنگی و سیاه و سفید چاپ می‌کند. ضمن اینکه هزینه جوهر آن بالا بوده و برای کسانی که موارد مصرف بالایی دارند پیشنهاد نمی‌شود.

انواع دستگاه‌ کپی از لحاظ کاربری

دستگاه کپی تک رنگ (سیاه و سفید): همانطور که از نامش پیدا است، برای کپی اسناد و مدارک سیاه و سفید به کار می‌‌رورد و تنها با یک تونر مشکی کار می‌کند. از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه بوده و مواد مصرفی آن نسبت به مدل رنگی بسیار ارزان است.

دستگاه کپی رنگی: این نوع دستگاه به صورت رنگی اسناد و تصاویر را کپی می‌کند و قابلیت کپی سیاه و سفید هم دارد. عموما دستگاه‌های کپی چند کاره قابلیت کپی به صورت رنگی را هم دارند و عموما از چهار کارتریج با رنگ‌های اصلی مشکی، آبی، قرمز و زرد استفاده می‌کنند که برای ایجاد رنگ‌های دیگر این رنگ‌ها را با هم مخلوط می‌کند و طیف وسیعی از رنگ‌ها را در چاپ تولید می‌شود. این دستگاه برای کاربرانی که کار‌های گرافیکی انجام می‌دهند فوق‌العاده است و بیشتر در چاپخانه، کافی‌نت و آموزشگاه‌ها برای چاپ بروشور، نمودار، کاتالوگ و عکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. از لحاظ هزینه‌های مصرفی و جانبی نیز باید بگوییم کمی گران هستند، زیرا هزینه تولید آن بسیار بالا است.

دستگاه کپی چند کاره : این نوع فتوکپی‌ها علاوه بر کپی قابلیت‌های متعددی نظیر پرینت، اسکن و در برخی فکس را در خود جای داده است که با توجه به محبوبیت آن میان کاربران، بسیاری از تولیدکنندگان به سمت تولید این نوع محصولات حرکت می‌کنند.

انواع دستگاه کپی چند کاره

دستگاه کپی تک کاره: این دستگاه تنها قابلیت کپی اسناد را دارد و برای کاربرانی که تنها نیاز به کپی کاغذ دارند، این مدل را پیشنهاد می‌کنیم و برای مصارف اداری و خانگی کارایی دارد.

دستگاه کپی تک کاره و کوچک

دستگاه کپی رومیزی: این مدل با توجه وزن و ابعاد کوچک فضای بسیار کمی از محیط را اشغال می‌کند و به راحتی قابل جا‌به‌جایی است که برای استفاده‌های رومیزی در اداره و خانه بسیار مناسب است. به طور معمول برای کاغذ‌های A4 طراحی شده و قابلیت کپی با سایز A3 را ندارد و برای کسب و کار‌هایی با حجم کاری کوچک تا متوسط گزینه بسیار مناسبی است.

دستگاه فتوکپی مدل رومیزی

دستگاه کپی ایستاده: دستگاه فتوکپی ایستاده قدرت و عملکرد بسیار بالایی نسبت به مدل رومیزی دارد که از این‌رو موجب افزایش قیمت آن شده است. علاوه بر این، قابلیت کپی کاغذ در سایز‌های بالا را دارد و سینی‌هایی با ظرفیت بزرگ دارد و برای بایگانی‌ها نیز به کار می‌رود. همچنین از لحاظ سرعت و کیفیت نیز پاسخگوی نیاز ادارات و سازمان‌های پرمشغله است که تعداد بالایی از اسناد و مدارک را می‌توانید با آن در یک زمان بسیار کوتاه کپی کنید.

انواع دستگاه کپی ایستاده

دستگاه کپی تحت شبکه: این مدل فتوکپی قابلیت اتصال به شبکه به صورت کابلی را دارد و می‌توان در اداره و شرکت بین چندین کاربر به اشتراک گذاشت و از این طريق كاربران از راه دور دستور كپی به دستگاه را ارسال کنند. این نوع دستگاه‌ها برای ادارات و سازمان‌هایی که تعداد زیادر کارمندان با حجم کاری بالای دارند، بسیار مناسب است.

دستگاه کپی بی‌سیم: از جذاب‌ترین و بروز‌ترین انواع دستگاه کپی است که از طریق شبکه بی‌سیم Wi-Fi با تمامی دستگاه‌های هوشمند ارتباط برقرار می‌کند و برای مصارف اداری و سازمانی با تعداد پرسنل بالا پیشنهاد می‌شود. در صورتی که در دفتر و شرکت از شبکه بی‌سیم استفاده می‌شود، خرید این مدل را بسیار توصیه می‌کنیم.

امیدواریم این مقاله برای شما بسیار مفید واقع شده ‌باشد و توانسته باشیم به نیاز‌های شما در انتخاب و خرید دستگاه فتوکپی پاسخ داده باشیم. چنانچه به‌ دنبال اطلاع از قیمت و یا موجودی دستگاه کپی هستید به صفحه محصولات فروشگاه ما مراجعه کنید و با تماس و مشاوره با کارشناسان و متخصصان بخش فروش این مجموعه بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

ثبت نظر
کد امنیتی