ویدئو پروژکتور لیزری یا لامپی؟

ویدئو پروژکتور لیزری یا لامپی؟

ویدئو پروژکتور‌های لیزری نسل جدیدی از پروژکتور‌ها هستند که امکانات و مزایای بیشتری نسبت به مدل لامپی دارند و همانطور از نامش پیداست با منبع نور لیزری تصاویر را نمایش می‌دهد و نور اصلی را تولید می‌کند. عمر دستگاه‌های لیزری یک‌ونیم تا دو برابر مدل‌های لامپی است و از طرف دیگر تصاویر را با کیفیت بسیار بالا‌تری نمایش می‌دهد که باعث محبوبیت آن در بازار شده و توانایی بالایی و دامنه گسترده‌تری برای نمایش رنگ‌ها دارد. بنابراین برای محیط‌‌هایی نظیر سینمای خانگی، تجاری و اداری، آموزشی، سینما، تئاتر و دیگر مکان‌‌هایی که نیاز به کیفیت تصویر بالایی دارند بسیار مناسب است.

اگر به فکر خرید ویدئو پروژکتور لیزری هستید، باید بدانید چه تفاوت‌هایی با مدل‌های معمول و لامپی دارد و در خصوص امکانات و معایب آن بهتر است آگاهی داشته باشید.

مزایای ویدئو پروژکتور لیزری

کیفیت تصویر بالا: این دیتا پروژکتور‌ها از یک موتور لیزری ستفاده می‌کنند و تصویر را از این طریق بر روی پرده نمایش یا دیوار می‌اندازند که از لحاظ کیفیت تصویر بسیار قابل ‌توجه هستند و تصاویر درخشنده‌ و شفافی را با رنگ‌های طبیعی‌ نمایش می‌دهد.

دقت رنگ بالا: تفکیک رنگ در مدل‌های لیزری بسیار بهتر لامپی است که این موضوع باعث شده تا تصاویر با غنای رنگ بالا نمایش داده شوند و با افت کیفیت رنگ‌ها مواجه نشوید تا لذت تماشا را برای شما و مخاطبان دو چندان کند.

مصرف انرژی پایین: با توجه به اینکه پروجکشن‌های لیزری از لامپ پرمصرف استفاده نمی‌کند، مصرف انرژی بسیار بهینه‌‌ و بازدهی بیشتری دارند و از طرفی کمتر داغ خواهد شد.

نمایشی بدون تأخیر: در پروژکتور لیزری نیازی نیست تا برای گرم شدن لامپ منتظر بمانید و به محض زدن دکمه روشن تصویر را کاملا روشن و شفافی نمایش می‌دهد که بدون معطلی به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

طول عمر بالا: با توجه به استفاده از تکنولوژی‌های به‌روزی که بهره می‌برد طول عمر بسیار بالایی دارد و افت کیفیت در طول زمان استفاده بسیار کمتر اتفاق خواهد افتاد. در نتیجه برای مدت‌ها می‌توانید از دستگاه بدون نگرانی استفاده کنید.

هزینه‌های نگهداری پایین: ویدئو پروژکتور‌های لیزری به دلیل عدم افت کیفیت عمر بالایی هم دارد و هزینه‌های نگهداری بسیار کمی دارد.

انسجام نور بالا: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم لیزر انسجام بالای نور است و پرتاب نور بسیار زیادی نیز دارد که کیفیت خروجی نهایی تصویر حفظ خواهد شد.

سازگار با محیط زیست: به دلیل عدم وجود جیوه و مشتقات آن در خطرات مربوط به دفع و تجزیه نیز وجود نخواهد داشت.

نویز بسیار پایین: تکنولوژی لیزری دیود نورانی حرارت ندارد و نیاز به فن برای خنک کردن دستگاه ندارید و به همین دلیل نویز فن بسیار کم خواهد بود.

عدم نیاز به فیلتر: با توجه به اینکه هیچگونه لامپی در دیتاپروجکشن‌های لیزری وجود ندارد، پس گرد‌و‌غباری نیز بر روی منبع نوری قرار نخواهد گرفت و این موضوع دستگاه را از فیلتر بی‌نیاز می‌کند.

آزادی نصب: برای نصب در هر جهتی کاملا مناسب هستند و جهت‌گیری 360 درجه دارند.

کنتراست بالا: در این پروژکتور‌ها نواحی تیره و سیاه تصویر عمیق‌‌تر نمایش داده می‌شود که باعث شده تصاویر کاملا واقعی‌ قابل مشاهده باشند. این قابلیت در صحنه‌‌های تاریک بسیار تأثیرگذار است و تفاوت‌‌های رنگی را به خوبی نمایش می‌دهد.

روشنایی بالا: از دیگر ویژگی‌های پروجکشن‌های لیزری روشنایی بالا است که با تولید نور و روشنایی بالا تجربه جذاب را ارائه می‌دهد و در شرایط نوری مختلف به خوبی عمل می‌کند.

معایب ویدئو پروژکتور لیزری

هر دستگاهی در کنار مزایا و امکاناتی که ارائه می‌دهد معایبی هم دارد و ویدیو پروژکتور لیزری هم مانند هر محصول دیگر معایبی داشته که در انتخاب شما می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

قیمت بالا: هزینه یکی از فاکتور‌های مهم برای انتخاب و خرید ویدئو پروژکتور است که اگر بودجه محدودی دارید باید به به سراغ مدل لامپی بروید، زیرا مدل‌های لیزری حدود دو تا چهار برابر یک مدل لامپی قیمت دارند که قیمت بالای آن به دلایلی نظیر طول عمر بیشتر و کیفیت تصویر بالا است. اگر با بودجه اولیه مشکلی ندارید مدل لیزر برای کاهش هزینه‌های مداوم انتخاب مناسبی است.

ابعاد و حجم بالا: ابعاد و حجم این دستگاه‌ها کمی بزرگ‌ و سنگین‌ است و نیاز به فضای کافی برای نصب‌ و ‌راه‌ اندازی دارد، بنابراین اگر به دنبال یک پروژکتور همراه و کوچک هستید انتخاب این مدل چندان مناسب شما نیست.

ساختار ویدئو پروژکتور لیزری

در این دستگاه نور لیزر جایگزین لامپ شده و ساختار بسیار متفاوتی دارد و نوع ساده آن دارای منبع لیزری تک رنگ و نوع بسیار پیشرفته دارای سه منبع نوری است تا بتواند رنگ RGB (قرمز، سبز و آبی) را کامل به نمایش بگذارد.

ویدئو پروژکتور لیزری

ویدئو پروژکتور لیزری جایگزین مناسبی برای پروژکتور‌های لامپی است و لذت تماشای محتوا‌ها را چندین برابر می‌کند و با وجود داشتن قابلیت‌ و امکاناتی نظیر طول عمر، کیفیت تصویر، کنتراست و سرعت بالا گزینه‌ عالی برای محیط‌‌هایی مختلف خانگی، تجاری، آموزشی و سایر محیط‌هایی که نیاز به کیفیت تصویر بالایی دارند مناسب است. اگر صرفاً نیاز به نمایش پاورپوینت‌ در جلسات و کلاس‌های درسی را دارید خرید یک پروژکتور معمولی انتخاب مناسبی است، اما اگر در فکر یک سینمای کوچک در خانه‌ یا ارائه‌های حرفه‌ای در سالن‌های کنفرانس هستید مدل لیزری گزینه بسیار خوبی در این زمینه است. کیفیت رنگ‌ و روشنایی بالای این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد تا از فیلم‌ و محتوا‌ها لذت ببرید و در هر ساعتی بتوانید سینمای خود را راه بیندازید.

برای خرید ویدئو پروژکتور لیزری می‌توانید از وب سایت کیومیتا اقدام کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن کالای مورد نظر خود را درب منزل دریافت کنید.

ثبت نظر
کد امنیتی
محصولات مرتبط